Vi tar hand om allt

Vi på Lindholms Begravningsbyrå ansvarar för kontakter med pastorsämbete och skattekontor för dödsfallsanmälan. Vi hjälper till med allt som behöver ordnas kring begravningen, som transporter, dödsannons, tackannons, blombeställning, sångare/musiker till gudstjänsten, minnesstund, programblad, minnesalbum, kista m.m.

Vi erbjuder även hjälp med juridiska ärenden, till exempel bouppteckningar, arvskiften, testamenten, förvaltningsuppdrag och försäkringar. Vid besöket på byrån eller vid hembesöket går vi igenom följande.

  • Bokar kyrka eller annan lokal för begravningen samt, officiant, organist och solist.

  • Vi utformar dödsannonsen gemensamt och vi förmedlar den sedan till vald tidning.

  • Val av kista eller urna

  • Blombeställning.

  • Vi ordnar vi lokal, förtäring och arrangemang m.m för minnesstunden.

  • Trycksaker som program till kyrkan, tackkort minnesalbum m.m.

  • Val av begravningsceremoni

  • Vi lämnar alltid en skriftlig dokumentation inklusive prisuppgift.

  • Tveka inte att ta kontakt med oss om ni undrar över något eller har frågor. Vi finns här för att hjälpa er.